סוכרת מסוג 2 – האם יש פתרון?

סכרת
מספר החולים המאובחנים עם סוכרת בישראל נאמד בכ-400 אלף. מה עושים?

בואו נדבר קצת על סוכרת מסוג 2 – הצורה הנפוצה ביותר של מחלת הסוכרת (נלווית לעיתים קרובות להשמנת יתר).
באתר משרד הבריאות כתוב: "בישראל, כמו במדינות מתועשות אחרות, סוכרת היא מחלה כרונית שכיחה המהווה נטל כבד על מערכת הבריאות, על החולה ועל משפחתו. היארעות הסוכרת בישראל כמו גם בעולם נמצאת במגמת עלייה עקבית. על פי אומדנים, מספר החולים בעולם צפוי להגיע בשנת 2030 לכ- 439 מיליון. בשנת 2011 היוותה סוכרת את סיבת המוות הרביעית בישראל, ו- 5.4% מכלל הפטירות (2,196 פטירות) יוחסו למחלה.
מספר החולים המאובחנים עם סוכרת בישראל נאמד בכ-400 אלף.
חולי סוכרת מסוג 2 נתונים בסיכון יתר לפתח מגוון רחב של סיבוכים ומחלות כרוניות הכרוכות במוגבלות, ביניהם:
מחלת לב כלילית
שבץ מוחי
מחלת כלי דם היקפית
פגיעה בעיניים העלולה לגרום לעיוורון
מחלת כליה סופנית
כיבים קשים לריפוי".

מה עושים????
מסתבר שיש פתרון.

כך נכתב בספר (רב מכר בארה"ב ובישראל), "מחקר סין" עמוד 145:
"בניגוד לסוכרת מסוג 1, סוכרת מסוג 2 קלה יותר לטיפול, שכן היא אינה גורמת נזק כה חמור ללבלב. לכן, כאשר מטופליו של אנדרסון שסבלו מסוכרת מסוג 2 אכלו תפריט עשיר בסיבים ודל בשומן, התוצאות היו מרשימות אף יותר. מתוך 25 החולים, 24 יכלו להפסיק את הטיפול התרופתי שלהם באינסולין! הרשו לי לחזור שנית על הנתונים: כל המטופלים חוץ מאחד הצליחו להפסיק את הטיפול התרופתי באינסולין תוך כמה שבועות!
ובהמשך נכתב:
למרבה הצער, מידע שגוי והרגלים מושרשים היטב זורעים הרס בבריאותנו. הנקניקיות, ההמבורגרים והצ'יפס שהתרגלנו לאכול הורגים אותנו…
שינוי הרגלי האכילה עלול באמת להיראות משימה קשה. ייתכן שאתם סבורים שיהיה זה 'בלתי מעשי' לוותר על בשר ומזונות עתירי שומן, אך האם זה 'מעשי' לשקול 160 ק'ג בגיל 15 ולסבול מסוכרת מסוג 2…
האם זה 'מעשי' לסבול כל החיים ממחלה שאינה ניתנת לריפוי בעזרת תרופות או ניתוחים, שגורמת לעיתים קרובות, למחלת לב, שבץ מוחי, עיוורון או קטיעת גפיים ושעלולה לחייב אתכם להזריק לעצמכם אינסולין בכל יום מימי חייכם?
שינויים תזונתיים דרמטיים עלולים להיראות 'בלתי מעשיים', אך הם בהחלט שווים את המאמץ הכרוך בניסיון ליישם אותם". עד כאן דבריהם של ד"ר קולין קמפבל וד"ר תומס קמפבל בספר "מחקר סין".
מצורף תרשים מתוך הספר המראה את מינון האינסולין בתגובה לדיאטה מתוך הספר מחקר סין.

Facebook
Google+
Twitter
Email
WhatsApp
השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן