אש? אדמה? מים? עפר?

יסודות
מהו היסוד הדומיננטי אצלך? למה זה חשוב בכלל?

הרמ"ק – רבי משה קורדובה שחי במאה ה-16 והיה רבו של האר"י מדבר בספרו שערי קדושה על ארבעת היסודות, וכך הוא כותב:
"ונחזור בביאור ארבעה היסודות שיש אל קנין המדות… וזה פרטם…"(שערי קדושה ב')
כידוע, יסוד הוא כוח. בכל כוח יש פוטנציאל לטוב ולרע, השאלה כיצד משתמשים בו. לכל אחד ואחת מאיתנו יש יסוד יותר דומיננטי, המודעות לעצמנו היא קריטית להתפתחות שלנו.
כל תהליך של שינוי בחיים (תזונה, אורח חיים, שינוי נפשי,שינוי רוחני) דורש מודעות גבוהה.
מצורפת טבלה עם ארבע היסודות.
מומלץ לתרגל, מי אנחנו? מה נקודת החוזק שלנו? מה האתגרים העומדים לפתחנו?

אש אדמה מים אוויר
תיאור שואפת כלפי מעלה, הלהבות עולות ופורצות לאכל ולכבוש. נמוכה וכבדה, נשארת במקומה, דורכים עליה, לכודה בכח המשיכה. מתפשטים וזורמים לכל עבר, מקבלים את  צורתו של הכלי שמכיל אותם, מתקדמים עם הזרם, חסרי גבולות, צורה ותחום. קליל, בר חלוף, נושב לכאן ולשם, לא קבוע במקום אחד ובלתי נראה.
חיובי  

שאיפה לחתור ולהשיג, להנהיג ולקחת אחריות, בעלי יוזמה וחזון, רואים את התמונה הגדולה וההשלכות לטווח ארוך, ממוקדים במטרה ובעלי אמביציה.

לא נכנסים למאבקי כח, מסבירי פנים, ענווים ונכונים לשתף פעולה. מוותרים ומחליקים. עובדים יפה בצוות, נאמנים ויציבים. מעניקים, מתחברים עם הזולת, ידידותיים, גמישים, חברותיים וסלחנים. חוסר עניין בעולם הגשמי, רוחניים ואידיאליסטיים, כמיהה לרומם את העולם, להתחבר לאנרגיות ולאספקטים מופשטים של היקום.
אתגרים יהירות, כעס, ביקורתיות והתנשאות, נטיה לכוחנות ושליטה. נטיה לעצלות, עצבות וייאוש. כבדות, חוסר- שאיפה, נוטים לנוחות וחוסר מאמץ. חוסר ריסון עצמי ושאיפה להנאות גופניות, יכולים לגלוש להתנהגות לא מוסרית. לא תמיד חושבים על ההשלכות שבכל חוויה.  

כוח הדיבור, נוטים לפטפוט חסר משמעות, רכילות, חנופה ורמאות, מסוגלים לעוות את האמת לתועלתם. קשה להם להיצמד לשגרה וללוח זמנים. הם מניחים שהם מסוגלים להימצא בכמה מקומות באותו הזמן.

Facebook
Google+
Twitter
Email
WhatsApp
השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן